ה-IX3, רכב הפנאי החדש והחשמלי של החברה, לא היה גולת הכותרת העיקרית בעת השקתו. אין זה אומר שהרכב לא מהווה התקדמות של החברה בתחום התחבורה החשמלית, נהפוך הוא, אך עיקר הצגתו הינה בהיותו סנונית ראשונה ממתקפת הדגמים היומרנית של החברה, שהתחייבה להציג 13 רכבי SUV חשמליים עד לשנת 2023.
לאחר הניסיון הלא כלכך מוצלח עם דגם ה-i3, שהתברר כהכלאה-גימיק נטול טווח ריאלי, ועם הניסיון היותר מוצלח של ה-i8 הספורטיבית, מציגה החברה בדגם ה-IX3 את הדור הבא והחדשני של החברה בתחום התחבורה החשמלית.
עיצובו של ה-IX3 ממשיך את קו הדגמים המסורתי של החברה עם גריל מפוצל (אך הפעם ללא גריל אמיתי, שאינו נדרש ברכב חשמלי) ויחידות התאורה המוכרות. עיצוב הרכב עצמו אינו שונה מהותית מדגם ה-X3 והתוצאה אלגנטיות שמרנית יחד עם ממדים נדיבים לקטגוריה. עיצוב ואבזור הפנים גם הוא עשיר טכנולוגית גם אם כי לא שונה מדגם ה-X3, וכולל את מערכת ה-iDrive המתקדמת של החברה בתוספת נגיעות קלות של פסים כחולים מוברשים כדי שהמצטרפים אליכם לנסיעה יהיו בטוחים שהם ב-IX3 חשמלית ולא ב-X3 רגילה. מערכת ההפעלה תכלול גם עדכונים עתידיים דרך הענן ותוצג דרך מסך 12.3 אינץ.
כיאה ליצרנית הבווארית, הטכנולוגיה אינה פוסחת גם על דגם זה. ברכב קיימים מתלים אדפטיביים אשר מתאימים את עצמם לרמת הנוחות או הספורטיביות של הרכב, ובמקביל תיבת ההילוכים מכוילת למצב חסכון, נוחות וספורט. הביצועים בהתאם עם 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-282 כ"ס. מארז הסוללות בגודל 80 קוט"ש מספקים טווח נסיעה מכובד של 460 ק"מ בתקן WLTP. לטענת היצרנית, בדגם זה נעשתה צפיפות אנרגיה טובה בכ-20% מהדגמים החשמליים הקודמים של החברה מה שהביא ליעילות אנרגטית טובה יותר. הטעינה מתבצעת במטען AC תלת פאזי במהירות של עד 11 קוט"ש ובמטען מסוג DC עד מהירות של 150 קוט"ש. האחרון מטעין את הרכב מ-0% ל-80% ב-35 דקות בלבד.
עוד נתון מעניין הוא שהרכב ייוצר לראשונה בסין במפעל BMW החדש בדאודנג. תחילה הרכב יהיה זמין ברמת גימור פרמייר המתקדמת ובהמשך ברמות גימור נוספות. לא נשללה אפשרות לייצר את הרכב גם באירופה אך ברור לכל שהחברה רוצה לקדם את הפעילות שלה בשוק הסיני המתעורר שהינו בעל חיבה גדולה לדגמי החברה. רכבים ראשונים צפויים לצאת מפס הייצור לקראת תחילת 2021, ובישראל אנו צופים לקבל מלאי ראשוני לא לפני המחצית השנייה של אותה שנה.