המשפחתית הקלאסית של סיטרואן מבצעת חישוב מסלול מחדש. דגם ה-C4, שבמהלך שני הדורות האחרונים שלו הביא ייחוד עיצובי (בעיקר בדור הראשון) ירד מפס הייצור לפני כשנתיים. ניתן לומר שהדגם האחרון היה מהדגמים הפחות מוצלחים של המותג שכן הוא לא עמד שווה בשווה אל מול המתחרים, איבד מהייחוד של הדור הראשון ובנוסף הועלו לא מעט ספקות בנוגע לאמינות הדגם מה שגרם לירידה דרסטית במכירות עד לסגירת הייצור לפני שנתיים כאמור.
עתה, חושפת סיטרואן את הגרסה החדשה של ה-C4 לשנת 2021 ונראה שסיטרואן שוב עושה את מה שעשתה בדור הראשון ומביאה שפה חדשה למותג ולקטגוריה, כאשר היא זונחת את מרכבת ההצ'בק ועוברת למרכב קרוסאובר קופה מסוגנן ומעוצב באופן ייחודי. מידות הרכב הינן גדולות משמעותית מהדגם היוצא והן עומדות על 4.36 מטר לאורך, 1.8 מטר לרוחב, 1.52 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 267 מ"מ שעל פי סיטרואן יביא לאחד מהדגמים המרווחים בקטגוריה. נפח תא המטען עומד על 380 ליטר.
סיטרואן הקדישה מחשבה רבה לנוחות הפנים ואכן תא הנוסעים מציג שדרוג משמעותי וממשיך את קו העיצוב העדכני של החברה. עיצוב הפנים שואב השראה מדגמי ה-DS היוקרתיים עם זוויות חדות ועושר טכנולוגי הכוללים מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת נסיעה בפקקים, בקרת אקלים בעלת מערכת סינון אוויר, בלם יד חשמלי ועוד. אנו כבר רגילים לראות מקוריות מצד סיטרואן והפעם מדובר במערכת מובנית להתקנת טבלט לנוסע ליד הנהג אשר תאפשר לו לבצע את עיסוקיו בזמן הנסיעה.
הגרסה החשמלית של הרכב כוללת סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש המספקים 136 כ"ס ופחות מ-10 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה מכובד ועומד על 350 ק"מ בתקן WLTP כאשר לטענת אנשי החברה בטעינת DC ניתן להטעין 100 ק"מ טווח נסיעה ב-10 דקות טעינה.
תחילת שיווק הדגם החדש צפוי להיות ברבעון הראשון של 2021 באירופה כאשר דגמים ראשונים יגיעו לארץ כבר במחצית הראשונה של אותה שנה.