אופל מוקה משנה את פניו. לאחר שהדור הקודם הגיע לחברה-האם, PSA, כמעין נדוניה מבית GM (אח תאום לשברולט טראקס), חשפה השבוע אופל את גרסת 2021 לאופל מוקה לראשונה תחת בעלת הבית החדשה – והפעם מדובר במוצר שונה לחלוטין. תשכחו ממה שאתם יודעים על המוקה X היוצאת מכיוון שמדובר בקרוסאובר אחר לגמרי. מלבד השמטת ה"X" משמו, הדור החדש רזה יותר ב-120 קילוגרמים וזאת הודות למעבר לפלטפורמה המודולרית החדשה (PMC) של קוצרן PSA, פלטפורמה המשמשת בין הייתר את פיג'ו 2008 החדשה.
המוקה החדשה, שתקרא רק "מוקה" וללא "X", קצרה ב-12.5 ס"מ אך בסיס הגלגלים (בקוטר 18 אינץ') והרוחב גדלו במעט, מה שמאפשר תמרון נוח יותר בעיר ללא פגיעה במרחב הפנים. העיצוב החיצוני עצמו חד יותר, עתידני יותר, ומשלב קווים חדים וברורים המזכרים במעט את מגוון הדגמים הנוכחיים של היצרן. פנים הרכב קיבל עיצוב חד עוד יותר, ושונה לחלוטין מעיצוב הפנים המאופק-משהו של הדור היוצא. כיאה לאופנה העכשווית, אופל מציגה את המוקה החדשה עם מסכי היי-טק מתקדמים למערך המולטימדיה, ולוח המחוונים בגדלים של 12 ו-10 אינץ' בהתאמה. כמו כן מערך הפינוקים כולל מצלמה 180 מעלות, בקרת אקלים רב אזורית ועוד. תא המטען עומד על 350 ליטרים.
האופל מוקה החדשה בעלת אבזור בטיחות אקטיבי מלא הכולל זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
הנעה חשמלית
ובתוך כך, את מירב העניין בהשקה משך המנוע החשמלי שעמו הוצגה המוקה החדשה. מדובר ביחידת הנעה המוכרת מבית PSA בעלת מארז סוללת בקיבולת 50 קוט"ש המספקים טווח נסיעה של 322 ק"מ לפי תקן WLTP ובהספק של 136 כ"ס. בעתיד צפויה אופל להשיק את המוקה החדשה גם עם גרסאות בנזין ודיזל מסורתיות. מסירות ראשונות באירופה צפויות להתבצע ברבעון הראשון של 2021 ולא מן הנמנע שבאותו זמן תגענה יחידות ראשונות לישראל.