בכל תחום שעוסק באספקת חשמל ישנן הנחיות קשוחות שנדרש לעמוד בהן, כשמטרתן בראש ובראשונה הגנה ובטיחות. גם בתחום התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי ישנם תקנים חשובים שמחויבים לעמוד בהם. כאמור, רכב חשמלי זקוק לחשמל על מנת להטעין את הסוללה שבזכותה הוא מונע. לצורך זה הוקמו עמדות הטענה חשמליות שמתירות בידוד בין רשת החשמל ובין החיבור לרכב. עמדות הטעינה מונעות טעינה של הרכב במצב שאין הארקה והן גורם בטיחותי שמונע התחשמלות בכל מגע בתקע הטעינה במצב שהוא לא מחובר לרכב.
להלן הנחיות מנהל החשמל, בנושא התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים: (תקפות לשנת 2019)
- טעינת רכב חשמלי תבוצע רק על ידי מערכת טעינה ייעודית.
- לתקע או בית תקע במערכת טעינה לא יחובר יותר מרכב אחד.
- התקנה של מערכת טעינה כמו: תכנון, התקנה ותחזוקה יבוצעו רק על ידי חשמלאי מוסמך.
- כל עמדת טעינה מתבקשת לעמוד על משטח יציב ובטיחותי.
- מעגל הטעינה יעבוד באמצעות כבל, וכניסתו לעמדת הטעינה תתבצע על ידי התקן מבודד ייעודי לכך.
- מעגל טעינה מחוץ למבנה יתבצע רק בהתקנה סמויה שיגן מפני התחשמלות.
- מעגל, עמדה והתקן הטעינה יהיו מוגנים על ידי מפסק מגן ייעודי.
- ההתקנה של ציוד מערכת הטעינה תתבצע באזור שמבטיח הגנה ומניעה מפני כל סוג של נזק על ידי גורם פוגעני שניתן לצפות.
- כל ציוד מערכת הטעינה יהיה מוגן מול כל נזק או חבלה.
- שימוש בציוד בעל דרגת הגנה IK08 לכל היותר.
- הטעינה שמותקנת מחוץ למבנה תהיה בעלת דרגת הגנה 00 IP- בקשה זו תבוצע רק כשהתקע שלוף וכשהוא נמצא בתוך בית התקע.
- כבל הטעינה יהיה מסוג שתואם לתנאים של המקום ושל עמדת הטעינה.
- האורך של כבל הטעינה יהיה פחות משלושה מטרים ו – 70 סנטימטרים. במקרה של טעינה שכוללת מערכת ניהול כבילה, אורכו של הכבל יהיה ארוך יותר, אולם לא ארוך מ – 61 מטר.
- עמדת הטעינה או התקן הטעינה יצוידו באמצעים שיאפשרו את הפעולות הבאות:
-
- בדיקת רציפות ההארקה בין העמדה של הטעינה או התקן הטעינה לבין הרכב החשמלי וניתוק מידי של הטעינה במצב שאין רציפות.
- מנגנון ניתוק אספקה של חשמל לרכב החשמלי במידה ומתרחשת בעיה במערכת ההארקה.
- מנגנון ניתוק אספקת החשמל לרכב החשמלי בזמן שליפה של התקע מבית התקע בזמן טעינה.
- הגבלה על הזרם של הטעינה בהתאם לתקנות. מיגון והעמסה של מוליכים מבודדים.
-